Kültür Sanat

“Sevmek Güzel Meslek Sergisi”nde kadın kadına aşk

Cuma, 9 Haziran 2017

“Sevmek Güzel Meslek Sergisi”nde yer alan bir eser, sevme ediminin heteronormatif dayatmalarla sınırlanamayacağını hatırlatıyor.

Bedri Rahmi Eyüboğlu’nun 7 Nisan’da Cer Modern’de açılan “Sevmek Güzel Meslek Retrospektif Sergisi”, sanatçının yaşamının her döneminden ürettiği eserleri görmeye olanak tanıyor. Sanatseverlerin 30 Temmuz’a dek görebilecekleri bu sergide, farklı disiplinlere ait Bedri Rahmi Eyüboğlu eserlerinin yanı sıra sanatçının mektupları, fotoğrafları ve özel eşyalarını da yer alıyor.

Bugüne dek açılan en kapsamlı Bedri Rahmi Eyüboğlu retrospektif sergisi olan “Sevmek Güzel Meslek” aynı zamanda ilk defa sanatseverlerin karşısına çıkan eserlere ev sahipliği yapıyor. Sergide, Eyüboğlu’nun eserlerinde; masallardan, söylencelerden, türkülerden yararlandığını; Anadolu kültürünü modern sanatla buluşturduğunu görmek mümkün. Tabak ve taş boyamalar, çini, gravür, yağlıboya eserleri ile Eyüboğlu’nun Cer Modern’deki bu sergisinde, sanatçının insan ve doğa sevgisini, yaşama sevincini ve dönemin koşullarını ele alış biçimini okuyabilirsiniz.

Sevmenin; cinsiyeti, sınırları, duvarları yok

“Sevmek Güzel Meslek Sergisi”nde yer alan bir eser, sevme ediminin heteronormatif dayatmalarla sınırlanamayacağını hatırlatıyor. Bu hatırlatmanın sanat tarihinde önemli bir yeri olan Bedri Rahmi Eyüboğlu’nun fırçasından çıkması ise çok daha anlamlı.

Tuvalde kadın kadına aşkın resmi, bir şiirle birlikte yer alıyor. Sevişen iki kadını gösteren eser, “Sevabı nakış gibi işlediler/ günahı ayva gibi dişlediler/ ve hazzı sıcak bir somun gibi/ ikiye yardılar ortasından/ bölüştüler” dizeleriyle iç içe.

Sevmek gerçekten güzel meslek; yıllık izni yok, sigortası yok, maaşı, ücreti yok ama cinsiyeti de yok, sınırları da yok, duvarları da…

“Sevmek Güzel Meslek Retrospektif Sergisi” 30 Temmuz’a değin Cer Modern’de ziyaret edilebilir.